خواص آناناس و تاثیر ان در هضم غذا ✍️ انتخاب و نحوه نگهداری آناناس

خواص آناناس

برچسب‌ها : خواص آناناس

آناناس میوه نواحی گرمسیری محسوب می شود و مزه آن چیزی بین شیرین و ترش است. آناناس جسمی بیضی شکل است که در اطراف آن گل هایی جمع شده اند که این گل ها هیچ میوه ای نمی دهند.

آناناس از خانواده بروملیاسه است که گیاهانی غالبا علفی و درختچه ای می باشند. این خانواده حاوی یک ماده بسیار مهم برای سلامت به نام آنزیم بروملی می باشند. آناناس یک منبع عالی برای ماده معدنی منگنز می باشد که ماده بسیار عالی برای تولید انرژی و مقابله در برابر آنتی اکسیدان ها است.

خواص درمانی آناناس چیست؟

خواص آناناس ضد التهاب و تاثیر بر روی هضم غذا

خواص درمانی آناناس

بروملی مخلوطی از موادی است که از شاخه و میوه آناناس گرفته شده است. در میان هزاران مواد
شناخته شده ای که در بروملی وجود دارد، می توان به بهترین آن ها که پروتئین سیستثین است، اشاره
نمود که نوعی از آنزم های پروتئینی است که به هضم غذا کمک می کند.

التهابات فراوان، انعقاد خون و رشد بعضی از تومورها ممکن است به وسیله آنزیم بروملی موجود در آناناس کاهش یابد.

حفاظت از سیستم ایمنی بدن به وسیله خواص میوه آناناس

آناناس دارای مقدار خوبی از ویتامین C می باشد. ویتامین C موجود در بدن، آنتی اکسیدانی قابل
حل در آب است که در قسمت هایی از بدن که حاوی آب هستند،
در مقابل رادیکال های آزاد که سلول های طبیعی را از بین می برند، محافظت می کنند.

دیده شده است که رادیکال های آزاد با افزایش پلاکت های خون باعث گرفتگی شریان و ایجاد بیماری های قلبی
در افراد مبتلا به دیابت می گردد. همچنین باعث گرفتگی راه های هوایی می شوند که این گرفتگی منجر به آسم می گردد
و با تخریب سلول های روده باعث سرطان روده می شود و در ایجاد درد مفاصل در بیماری های آرتروز مشارکت می نماید.

این مواد نشان می دهد که چرا رژیم هایی که دارای ویتامین C هستند، باعث کاهش این
بیماری ها و مانع از ابتلا شدن به آن ها می شود. بعلاوه ویتامین C برای عملکردهای
سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است و باعث مقابله در برابر عفونت های گوش، سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

 منگنز و تایمین موجود در آناناس برای ایجاد انرژی و مقابله در برابر آنتی اکسیدان ها

خاصیت درمانی اناناس

آناناس یک منبع عالی برای ماده معدنی منگنز می باشند که ماده بسیار عالی برای تولید انرژی و مقابله در برابر آنتی اکسیدان ها می باشد. تنها یک فنجان آناناس حدود ۰.۱۲۸ درصد از منگنز بدن را تامین می کند.

همچنین آناناس به غیر از اینکه منبع خوبی برای منگنز است، حاوی تایمن هم هست که از خانواده ویتامین های گروه B می باشد که باعث ایجاد انرژِی می گردد. به طور کلی مواد موجود در ۱۰۰ گرم آناناس عبارتند از:

  • منگنز ۲.۵۶ میلی گرم
  • ویتامین سی ۲۳.۸۷ میلی گرم
  • ویتامین بی۱ ۰.۱۴ میلی گرم
  • مس ۰.۱۷ میلی گرم
  • فیبر ۱.۸۷ گرم
  • ویتامین بی۶ ۰.۱۳ میلی گرم

 نقش خواص آناناس و محافظت در برابر از دست دادن بینایی

آناناس برای تقویت بینایی

مطمئنا زمانی که کودک بوده اید، از مادر خود شنیده اید که هویج باعث تقویت بینایی می شود اما به عنوان یک شخص
میانسال به بینایی خود نیاز دارید. خوردن سه عدد میوه در روز، باعث پیشگیری از کاهش بینایی در افراد بزرگسال که
بیشتر به علت تحلیل تدریجی ماکولا(قسمتی از شبکیه) که اولین دلیل برای از دست دادن بینایی در میانسالان است، می گردد.

انتخاب و نحوه نگهداری آناناس

نگهداری آناناس

برای تهیه آناناس باید به دنبال آناناس هایی باشید که وزن آن ها نسبت به اندازه آن ها بیشتر باشد.
اگرچه آناناس های بزرگ گوش بیشتری دارند، اما معمولا تفاوتی بین آناناس های بزرگ و کوچک وجود ندارد.
آناناس باید بدون لکه، ضربه و سیاه شدگی باشد. رسیده شدن آناناس بعد از چیده شدن متوقف می گردد

بنابراین سعی کنید آناناس هایی انتخاب کنید که از قسمت انتهای شاخه آن بوی مطبوع و شیرین متساعد شود.
از خرید آناناس هایی که بوی ماندگی و ترشی می دهند، خودداری نمایید.

آناناس ها را می توان قبل از مصرف یک تا دو روز در دمای خانه نگهداری نمود. اگرچه این روند به شیرین تر شدن میوه کمکی نمی کند، اما
می تواند در آبدار شدن آن کمک نماید. اگر بعد از گذشت دو روز هنوز آناناس را مصرف ننموده اید، باید آن را در نایلون گذاشته و در یخچال برای حداکثر ۳ تا ۵ روز نگهداری نمایید.

صفحه اینستاگرام الان میوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید مورد حذف شده. لغو
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.